close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החשוד בפריצה- מנעולן מקצועי

מערכת שורשכה טבת, תשעו06/01/2016

כשאפילו מנעולנים מסכנים אתכם- מה ניתן לעשות כדי למנוע פריצה לדירה

תגיות:

לפני מספר חודשים הגיעו דיווחים,

כי על פי החשד, מנעולן מקצועי היה חלק מחבורת פורצים אשר פרצה לבתים רבים בעיקר באזור גוש דן, ובנוסף גם עלו חשדות לגניבת רכוש רב ממגוון דירות להן ניתנו קודם לכן שירותי מנעולנות. כרגע ידוע על שלושה חשודים בפריצות בטווחי גילאים מ-32 ועד 40, בעוד שלשניים מהם יש קשר דם, נטען כי השלישי הינו מנעולן מקצועי בהכשרתו.

השלושה נתפסו בעת שבלשי מרחב דן יצאו לפעילות נרחבת ויזומה ולכדו אותם בעקבות חיפוש רכבם של החשודים; ברכב נמצאו כלי פריצה שונים המשמשים בעיקר מנעולנים לצורך ביצוע עבודות פריצה מגוונות, מכאן הבלשים הסיקו כי הסבירות שאחד מן השלושה הינו מנעולן במקצועו גבוהה במיוחד.

במהלך החקירה נתגלה כי אכן אחד משלושת החשודים הינו מנעולן במקצועו אך לטענתו אין הוא עוסק בתחום, מעבר לזאת, בזכות הפעולה היזומה של בלשי מרחב דן, נמצאו רשימת כתובות של דירות נוספות בהן מתגוררים אנשים מבוגרים ועל פי החשד, היו היעד לפעולות פריצה וגניבה עתידיות של הכנופיה, ולכן סביר להניח כי לכידת הכנופיה מנעה גל פריצות גדול נוסף.

מה ניתן לעשות בכדי למנוע פריצה לדירה?

ובכן, תחילה מומלץ לשים לב כי מרבית הפריצות אשר מתבצעות, הינן מתבצעות אל תוך דירות בהן הדיירים הינם אנשים קשישים או בעלי מוגבלויות מסוימות, כלומר אנשים אשר אין הם יכולים להגן על עצמם או אפילו לא יבינו כי ביתם נפרץ, לכן במידה והנכם מכירים מישהו אשר נמצא בקבוצה זו, מומלץ מיידית לפעול באופן הבא –

- במידה והנכם יוצאים מהבית לתקופה ארוכה יותר מיום, השאירו אור דולק. אור דולק לרוב מסמן כי אכן יש מישהו בבית ויכול בקלות לגרום לפורץ בפוטנציאל לחזור בעצמו עקב החשש כי ישנו דייר בבית.

- השתדלו לנעול את הבית טוב, כלומר – אם יש ברשותכם כמה מנעולים לדלת הכניסה, השתמשו בכולם, בעיקר בשעות הערב כיוון שאלו השעות אשר פריצות רבות נוטות להתרחש בהן.

- השתדלו להראות נוכחות בבית, רעיון מצוין הינו להזמין מכרים כדי לערך לכם חברה.

- בדיקה יסודית של מנגנוני הנעילה השונים לביתכם, אפשרויות הכניסה לביתכם ורמת האבטחה הכללית, אם הנכם מתגוררים בקומה הראשונה, מומלץ לבצע התקנה של כמה מוצרים אשר יכולים להעלות את רמת האבטחה באזורכם, כגון: מצלמת אבטחה, אזעקה ואפילו מנעולים לחלונות.

- לרענן את המנעול של דלת הכניסה לבית, מרבית המנעולים הינם מיושנים וקלים לפריצה הרבה יותר מהמנעולים החדשים בשוק, הנכם יכולים להתייעץ עם מנעולן בכדי לקבל המלצות שונות למנעולים לדלת וגם להעלאת רמת האבטחה של מערכות הנעילה של ביתכם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה